Csúcsnapló

…::Hegyibringa, via ferrata, freeride, sítúra::…

Login
RSS Feed

Bringával a Börzsöny körül

Nyárra nem kisebb célt tűztünk ki magunk elé, mint bringával meghódítani a svájci Alpokat teljes hosszában! ITT jobbnál jobb svájci bringatúra-útvonalakat találtok, mi az Alpine Bike útvonalat néztük ki magunknak (ez tűnt a legnehezebbnek) – távban 665km, szintben 20600m emelkedés. Mivel összevonunk több szakaszt is, így nem egy olyan napunk lesz, amikor 2000m fölötti szintemelkedést kell teljesítenünk, ami bizony kihívás, különösen azért, mert a fáradtság napról-napra csak halmozódik majd. Hogy elérjük a megfelelő edzettséget, több, 2000m szintemelkedés körüli bringatúrát csinálunk Magyarországon, elsősorban a Börzsönyben, mert vadabb, meredekebb hegyoldalai miatt ez a legalkalmasabb az edzésre.

Két évvel ezelőtt, amikor a Kinizsi 100-asra készültünk, mentünk egy 55km-es gyalogtúrát, amit már régóta terveztük bringával is körbejárni. Kismarosi indulással és oda visszaérkezéssel 70,1 km lett a vége, amely során 1887m szintemelkedést teljesítettünk, lényegében majdnem körbejártuk a teljes Börzsönyt! :)

Bringával a Börzsöny körül

Mivel nem szeretjük az aszfaltot, így Kismarosról „kertek alatt” a Nacsapéreg oldalában a Zöld keresztbe csatlakozva jutottunk el Szokolyára. Szokolyától Királyrétig az autóúton lehet csak haladni (szerencsére nem olyan forgalmas), majd ott a Kék kerékpárútvonalon fel a Kék négyzet Foltán-kereszthez eső legközelebbi csatlakozásához (korábban is rá lehet térni az ösvényre, ott technikásabb). Szerencsére a tavalyi hatalmas esőzés okozta tömeges fakidőlések miatti erdőmunkálatok sok helyen befejeződtek és az utakat rendbe tették, így nem kell a méteres kiszáradt nyomvályúkban röcögni a bringákkal.

Foltán-keresztnél (766m) kis pihenő, majd tovább a Kék négyzeten, aztán rá a Zöldre, ahonnan nagyon jót lehet szaggatni lefelé a Gál-rétig. A Gál-rétnél rátértünk a tanösvényre, aminek a vége szintén izgalmas. A tanösvény után egy darabon a diósjenői úton kellett felfelé haladnunk, majd át a Sárgára, amin egyenesen feljutottunk a Kámorra (662m), ahol csodaszép kilátás fogadott bennünket. Délről közelítve nagyon szűk és meredek, ezért felfelé tolós, Északról könnyen fel lehet rá jutni és lefelé igazán jó menet.

A Kámorról lejövet maradtunk a Sárgán és rátérünk a Tótok útjára, ami gyalog borzalmasan hosszú és unalmas, bringával viszont nagyon jól lehet haladni rajta, sokszor lejt, vagy szintben megy. Nem mentünk le teljesen Kemencéig, még előtte letértünk róla egy jelöletlen úton, majd a Fekete-völgyből a Rakodó felé (Nagy Hideg-hegy mellett) vettük az irányt a Kéken, aztán a Kék kereszten. Sajnos a Fekete-völgy nehezen járható biciklivel, a tavalyi esőzés miatt a patak ártere kiszélesedett, és hosszú szakaszon hatalmas köveken kell magunkat átvergődni. Ezt van, aki élvezi, mint ahogy Milán is, én kevésbé. :) Ráadásul a völgyben, mivel nagyon nedves, rengeteg a szalamandra és nagyon oda kell figyelni, hogy nehogy rájuk lépjen az ember.

A Rakodót (790m) közelítve az útvonal erősen elkezd emelkedni, a teteje felfelé tolós. Ekkor kaptunk a nyakunkba egy hatalmas felhőszakadást, így bőrig áztunk… Ilyenkor már minden mindegy, így néhány kép erejére az ember akár egy pocsolyába is képes térdig bemászni, az sem számít… :)

A Rakodótól elég sok lehetőség van lefelé, mi most a sítúra útat választottunk, onnan pedig a hétvégi busz útvonalán téptünk lefelé csuromvizesen egészen Kismarosig. Ilyenkor úgy érzem, mintha nő létemre épp a katonaságban lennék, és csak arra tudok gondolni, hogy otthon külön élmény lesz megszabadulni minden egyes átázott, sáros ruhadarabtól… :)

Utólag tulajdonképpen nem is számíthattunk volna másra, az útvonalon korábban kétszer is elindultunk már, egyik alkalommal Milán lánca szakadt el a Gál-réthez érve, így onnan toltuk vissza a bringákat (nem volt nálunk szerszám), másik alkalommal pedig egy hasonló eső kapott el minket a Foltán-kereszt előtt… Ettől függetlenül nagyon változatos, szép útvonal, edzésnek szuper, de a kemencei szakasz helyett kevésbé extrémszeretőknek érdemes keresni egy alternatív útvonalat.

Tags: , .
  • Trackbacks
  • Comments
  • No Comments yet.
  • No trackbacks yet.

ITT és MOST VÁRJUK A HOZZÁSZÓLÁST!

*